Wspólnota Mieszkaniowa "SWOBODNA"

Sprawy Wspólnoty przy Swobodnej 26

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2016-02-12 15:25:11

Mazurek31
Administrator
Dołączył: 2016-01-05
Liczba postów: 3
WindowsOpera 35.0.2066.37

Regulamin funduszu remontowego.

Tak jak w przypadku ogólnego regulaminu, tak i w tym przypadku zachęcam do zapoznania się i zgłaszania uwag i propozycji.





Regulamin funduszu remontowego
Wspólnoty Mieszkaniowej "SWOBODNA"

§ 1

1. Fundusz remontowy stanowi źródło finansowania remontów i modernizacji wykonywanych na nieruchomości wspólnej stanowiącej współwłasność właścicieli lokali.
2. Fundusz remontowy zasilają wpłaty z:
a) zaliczek współwłaścicieli nieruchomości wspólnej ustalanych uchwałą wspólnoty mieszkaniowej i wpłacanych z góry do 10 dnia każdego miesiąca,
b) wpłat współwłaścicieli nieruchomości wspólnej na sfinansowanie konkretnego remontu lub modernizacji, ustalonego w uchwale wspólnoty mieszkaniowej, dokonywanych przez współwłaścicieli w wysokości odpowiadającej wielkości ich udziałów w nieruchomości wspólnej, o ile uchwała wspólnoty o wykonaniu remontu lub modernizacji tak stanowi,
c) odpisów z części lub całości pożytków z nieruchomości wspólnej,
d) nadwyżek pomiędzy zaliczkami wniesionymi przez właścicieli, a faktycznie poniesionymi kosztami zarządu nieruchomością wspólną.
e) odsetek bankowych od lokat bankowych i rachunków oszczędnościowych, na których gromadzone są środki funduszu remontowego,
f) innych przychodów funduszu remontowego.


§ 2

1. Środki funduszu remontowego nieruchomości mogą być przeznaczone wyłącznie na finansowanie remontów i modernizacji nieruchomości wspólnej.


§ 3

1. Za remont nieruchomości wspólnej uważa się prace budowlane mające na celu utrzymanie nieruchomości wspólnej we właściwym stanie, przywrócenie jej pierwotnej zdolności użytkowej, którą utraciła w wyniku upływu czasu i eksploatacji wraz z wymianą dotychczas użytkowanych zużytych składników wyposażenia technicznego, takich jak: dotychczasowa instalacja elektryczna, wodna, kanalizacyjna, ciepłej wody, gazu przewodowego lub tylko określone elementy tych instalacji.


§ 4

1. Za modernizację nieruchomości wspólnej uważa się unowocześnienie, które musi obejmować właściwości użytkowe nieruchomości wspólnej lub jej elementów.


§ 5

1. Decyzja o wykonaniu remontu lub modernizacji i finansowaniu ich kosztu z funduszu remontowego następuje poprzez podjęcie uchwały przez Wspólnotę Mieszkaniową.
2. O ile sfinansowanie remontu lub modernizacji ma nastąpić poprzez dokonywanie przez współwłaścicieli nieruchomości wspólnej wpłat, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt. b), winno być to wskazane w uchwale, która ponadto powinna określać kwoty obciążające poszczególnych współwłaścicieli..


§ 6

1. Środków pieniężnych zgromadzonych na funduszu remontowym nie wolno wykorzystywać do finansowania bieżących wydatków Wspólnoty Mieszkaniowej, jak również do czasowego pokrywania innych zobowiązań Wspólnoty Mieszkaniowej.


§ 7

1. Nadwyżki pomiędzy wniesionymi zaliczkami i wpłatami na fundusz remontowy, a faktycznymi kosztami przeprowadzonych remontów w danym roku obrachunkowym zasilają fundusz remontowy roku następnego i nie podlegają zwrotowi.
2. Zaliczki i wpłaty wniesione na sfinansowanie remontów w latach następnych pozostają w funduszu remontowym do czasu sfinansowania wszystkich zaplanowanych remontów i nie podlegają zwrotowi.
3. Zarząd Wspólnoty lokuje zaliczki i wpłaty na fundusz remontowy na lokatach bankowych lub rachunkach oszczędnościowych.


§ 8

1. Decyzję o uruchomieniu środków finansowych z funduszu remontowego podejmuje każdorazowo Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej na podstawie uchwały Wspólnoty Mieszkaniowej, o której mowa w §5, z zastrzeżeniem §9 ust. 2, dokumentując ten fakt oświadczeniem woli złożonym zgodnie z art. 21 ustawy o własności lokali.
2. Decyzja o uruchomieniu środków finansowych z funduszu remontowego może być podjęta przez Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej wyłącznie w oparciu o podpisaną umowę o roboty budowlane/remontowe (ewentualnie zlecenie na podstawie złożonej przez Wykonawcę oferty), protokół odbioru oraz fakturę (lub rachunek) przyjętą pod względem formalno-rachunkowym.


§ 9

1. Nie zezwala się Zarządowi Wspólnoty Mieszkaniowej na podejmowanie decyzji o uruchomieniu środków finansowych z funduszu remontowego bez podjęcia przez Wspólnotę Mieszkaniową uchwały, o której mowa w §5, bądź w wysokości przekraczającej kwotę wskazaną w uchwale, za wyjątkiem wystąpienia nagłej i niespodziewanej potrzeby, gdy nie będzie możliwe podjęcie uchwały przez Wspólnotę Mieszkaniową, w szczególności: klęski żywiołowej, katastrofy budowlanej, bezpośredniego zagrożenia życia lub mienia mieszkańców.
2. W razie zaistnienia wyjątkowej sytuacji, o której mowa w ust. 1, Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej niezwłocznie powinien przedstawić współwłaścicielom nieruchomości wspólnej sprawozdanie dotyczące uruchomienia środków z funduszu remontowego oraz uzyskać uchwałę Wspólnoty Mieszkaniowej o zatwierdzeniu podjętych działań.


§ 10

1. W razie zbycia lokalu przez współwłaściciela nieruchomości wspólnej, wniesione przez niego środki na fundusz remontowy, do wysokości uchwalonych zaliczek i kwot określonych w uchwale, o której mowa w §1 ust.2 pkt,b) nie podlegają zwrotowi.

Offline

#2 2016-02-14 12:01:36

Marek_27
Użytkownik
Skąd: Białystok
Dołączył: 2016-02-14
Liczba postów: 1
Windows 8.1Chrome 48.0.2564.109

Odp: Regulamin funduszu remontowego.

dotyczy treści § 9  p.2 , powinno być ,o której mowa w § 9  ust. 1,

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka