Wspólnota Mieszkaniowa "SWOBODNA"

Sprawy Wspólnoty przy Swobodnej 26

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2016-02-12 15:21:22

Mazurek31
Administrator
Dołączył: 2016-01-05
Liczba postów: 3
WindowsOpera 35.0.2066.37

REGULAMIN PORZĄDKU DOMOWEGO WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ "SWOBODNA"

Projekt regulaminu wspólnoty. Zapraszam do zapoznania się i dyskusji. Jest to tylko projekt, więc proszę zgłaszać własne propozycje co jeszcze powinno być w regulaminie, a może coś trzeba usunąć lub zmienić. Po ustaleniu ostatecznego kształtu regulamin zostanie przyjęty w formie uchwały i będzie obowiązującym prawem na terenie naszej wspólnoty.  [dblpt]D




REGULAMIN PORZĄDKU DOMOWEGO WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ "SWOBODNA"

§ 1 Postanowienia ogólne


1.  Wspólnota Mieszkaniowa "SWOBODNA" działa na podstawie przepisów ustawy o własności lokali z dnia    24 czerwca 1994 roku, Dz.U.z 2000 roku nr 80, poz. 903, z późn. zm.). Niniejszy regulamin reguluje kwestie nie ujęte lub niedostatecznie sprecyzowane w tej ustawie oraz innych powszechnie obowiązujących przepisach.

2. Do przestrzegania regulaminu porządku domowego zobowiązani są właściciele lokali wchodzących  w skład Wspólnoty Mieszkaniowej oraz wszystkie osoby zamieszkałe, w tym najemcy, podnajemcy lub użytkownicy lokali oraz wszelkie osoby przebywające na terenie nieruchomości wspólnej.

3. Właściciel lokalu ponosi odpowiedzialność za zachowanie osób, którym oddał swój lokal do używania – zarówno domowników jak i najemców, podnajemców a także zaproszonych przez niego gości.

4. Rodzice lub opiekunowie zobowiązani są dbać, aby dzieci stosowały się do postanowień Regulaminu. Za szkody wyrządzone na terenie nieruchomości przez dzieci odpowiadają ich rodzice i opiekunowie.

5. Właściciel jest zobowiązany powiadomić Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej / administratora o wszelkich istotnych zmianach dotyczących jego lokalu, w szczególności:
- o zmianie w prawie własności
- o zmianie liczby osób zamieszkałych w lokalu lub uprawnionych do korzystania z lokalu,
- wskazać adres do korespondencji, telefon kontaktowy i adres mailowy oraz poinformować o każdej jego zmianie. Informacje te należy przekazać niezwłocznie, nie później niż 7 dni od zaistnienia zmiany.

6.  Zasady gospodarowania funduszem remontowym określa regulamin funduszu remontowego.


§ 2 Obowiązki właścicieli


1.  Właściciele lokali obowiązani są uczestniczyć w kosztach zarządu nieruchomością wspólną oraz kosztach związanych z utrzymaniem swoich lokali, które ponoszone są bezpośrednio przez wspólnotę mieszkaniową, poprzez zapłatę zaliczek płatnych z góry do dnia 10 każdego miesiąca.

2. W przypadku opóźnienia w zapłacie przekraczające 14 dni, zarząd jest uprawniony do naliczenia    odsetek za opóźnienie w wysokości odsetek maksymalnych, o których mowa w art. 481 § 2(1) K.c.

3.  Zmiana zasad naliczania odsetek poszczególnym właścicielom, w szczególności ich umorzenie, wymaga zgody właścicieli lokali wyrażonej w uchwale właścicieli lokali tworzących wspólnotę mieszkaniową.

4.  Członek Wspólnoty, jako współwłaściciel nieruchomości wspólnej ma prawo do korzystania z niej w takim zakresie, w jakim nie narusza to praw innych współwłaścicieli. Budynek i jego otoczenie oraz wszelkie urządzenia techniczne trwale z nim związane są wspólną własnością członków Wspólnoty Mieszkaniowej. Dbałość o należyte jego użytkowanie, jak również utrzymanie w stanie niepogorszonym jest obowiązkiem wszystkich współwłaścicieli.

5.  Wywieszanie jakichkolwiek reklam, szyldów i tablic reklamowych na nieruchomości, w tym na balkonach lub tarasach, może nastąpić wyłącznie po zawarciu umowy ze wspólnotą mieszkaniową, która regulować będzie kwestie związane z przywróceniem nieruchomości do stanu pierwotnego po ich demontażu, oraz opłaty za udostępnienie nieruchomości do montażu tych urządzeń. Nie dotyczy to reklam lokali użytkowych uregulowanych uprzednio w aktach notarialnych.

6.  W przypadku konieczności usunięcia awarii urządzeń, właściciel lokalu, najemca lub inni użytkownicy lokalu zobowiązani są do natychmiastowego udostępnienia lokalu lub pomieszczeń przynależnych.

7.  Właściciel, najemca lub użytkownik lokalu zobowiązani są do naprawienia na własny koszt wszelkich szkód powstałych na terenie nieruchomości z ich winy, a w przypadku naprawienia takiej szkody na zlecenie Zarządcy, pokrycia kosztów usunięcia szkody na pierwsze wezwanie.

8.  Właściciele, najemcy i użytkownicy lokali zobowiązani są do utrzymywania lokalu i pomieszczeń przynależnych we właściwym stanie sanitarnym oraz do ich należytej konserwacji .


§ 3 Przepisy porządkowe


1. Parkowanie samochodów na nieruchomości może odbywać się w miejscach do tego wyznaczonych. W związku z niewystarczająca ilością miejsc do parkowania - właściciele lokali i mieszkań mogą parkować na terenie nieruchomości na miejscach ogólnodostępnych maksymalnie 2 samochody osobowe. Nie dotyczy to prywatnych miejsc parkingowych w hali garażowej. Obowiązuje absolutny zakaz parkowania /postoju/  na drogach dojazdowych do i w hali garażowej.

2.  W obrębie budynku i na terenie posesji należy ograniczać zbędne hałasy (TV, radia, magnetofony, silniki samochodowe). Prace uciążliwe wykonywane w lokalu powodujące nadmierny hałas (remonty, wiercenia otworów itp.) mogą być wykonywane w dni powszednie w godzinach od godz. 8.oo do 18.oo. W niedziele i dni świąteczne obowiązuje zakaz wykonywania głośnych prac.

3.  Niedozwolone jest samowolne wchodzenie na dach. W przypadku stwierdzenia naruszenia pokrycia dachu lub innych uszkodzeń kosztami naprawy obciążony zostanie sprawca stwierdzonych uszkodzeń.

4.    W celu uniknięcia zabrudzeń ścian budynku i chodników, zabrania się wyrzucania przez okna i balkony jakichkolwiek przedmiotów, zwłaszcza odpadów i innych śmieci oraz wykładania na parapetach pożywienia dla ptactwa.

5. Niedozwolone jest zastawianie klatek schodowych i korytarzy dużymi przedmiotami utrudniającymi korzystanie z tych pomieszczeń przez innych użytkowników.

6.  Skrzynki na kwiaty, doniczki itp. umieszczane na oknach i balkonach, powinny być należycie zabezpieczane przed wypadnięciem. Podlewanie kwiatów powinno odbywać się w taki sposób , aby woda nie przeciekała na niższe kondygnacje.

7.   Trzepanie dywanów i chodników dozwolone jest tylko w miejscu do tego przeznaczonym.

8.  Zabrania się palenia papierosów na klatkach schodowych i w innych pomieszczeniach wspólnego użytkowania.

9. Właściciel dokonujący wymiany drzwi do lokalu, wymiany okien obowiązany jest przywrócić nieruchomość wspólną do stanu pierwotnego. Nie wolno zmieniać koloru zewnętrznych ram okiennych i balkonowych, elewacji budynku, balkonów oraz tarasów poza kolor przyjęty dla całego budynku.

10.  Zabroniona jest ingerencja w kanały wentylacyjne obiektu bez uzyskania pozytywnej opinii kominiarskiej oraz zgody wspólnoty mieszkaniowej.

11.   Przewożenie materiałów budowlanych, dużych mebli i innych przedmiotów mogących uszkodzić windę, dozwolone jest pod warunkiem odpowiedniego jej zabezpieczenia. Za wszelkie szkody odpowiada właściciel, najemca lub użytkownik lokalu dokonujący przewozu w/w przedmiotów.

12.   Znoszenia i wnoszenia mebli oraz innych przedmiotów wielkogabarytowych należy dokonywać ze szczególną ostrożnością. Wszelkie uszkodzenia spowodowane przy przenoszeniu w/w przedmiotów (zarysowania ścian, drzwi itp.) obciążają właścicieli lub najemców lokali dokonujących przenoszenia tych przedmiotów .

13. W pomieszczeniach wspólnych, na klatkach schodowych i w garażach zabrania się przechowywać produkty stanowiące żer dla gryzoni, materiały łatwopalne, żrące, cuchnące, a także materiały wybuchowe oraz butle gazowe itp..

14.  Zabrania się zastawiania dojazdu do klatki i parkingu podziemnego.

15.  Zabrania się najeżdżania samochodami na trawniki i krawężniki

16. Utrzymujący w lokalach zwierzęta zobowiązani są zapewnić im odpowiednią opiekę, oraz przestrzegać przepisy sanitarno-porządkowe, w tym niezwłocznie usuwać odchody pozostawione przez nie na klatkach schodowych i innych miejscach na nieruchomości wspólnej. W budynku i na terenie nieruchomości zabrania się utrzymywania zwierząt użytkowych (drobiu, królików itp.).

17.  Sadzenie drzew i krzewów może odbywać się tylko zgodnie z ustalonym planem urządzenia zieleni. 

18.  W sezonie grzewczym nie należy zostawiać otwartych okien i drzwi wejściowych na klatki schodowe .

19.   Usuwanie gruzu i odpadów poremontowych odbywa się na koszt użytkownika lokalu.






Niniejszy regulamin został zatwierdzony na zebraniu ogółu właścicieli w dniu....................

Offline

#2 2016-02-17 19:32:51

psredzinski
Administrator
Dołączył: 2015-12-18
Liczba postów: 2
Windows 7Firefox 44.0

Odp: REGULAMIN PORZĄDKU DOMOWEGO WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ "SWOBODNA"

Ze swojej strony proponuję aby dodać wzmiankę nt. mieszkańców, którzy pozostawiają więcej niż dwa pojazdy na parkingu ogólnym przy bloku, że są zobowiązani do uiszczania opłat za parkowanie np. 10 zł za jeden pojazd za dobę (nie licząc tych dwóch). Czyli jeśli stawia 3, płaci wówczas za jeden.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
mrozatrans - is2050dolnyslask - asura - wgmania - pswm